25 april 2010

Föräldrarledighet.

Debattartikeln om föräldrarledigheten.

Egentligen känner jag bara "suck" över att sånt här ska behöva skrivas. I ett jämställt samhälle borde det ju vara självklart att föräldrarledigheten delas. (Okej, om det passar bättre att en förälder är hemma lite mer så kan jag godta det.... Men jag godtar inte att det alltid är kvinnan (i ett heterosexuellt förhållande) som är denna förälder och att om en kvinna går tillbaka till jobbet "för tidigt" blir det ofta häpna blickar och skrik från både höger och vänster....)

Men sen läser jag kommentarerna och känner ett ännu större "SUCK". Debattartiklar som denna behövs uppenbarligen, trots allt. Fortfarande, 2010, i Sverige - världens mest jämställda land.

2 kommentarer:

  1. Fast vi har väl halkat ner till 4:a i listan bland världens med jämställda länder nu tyvärr...

    Ska läsa artikeln nu

    SvaraRadera
  2. JÄVLAR vilka pisskomentarer. Fick skriva ett inlägg om saken jag med.

    SvaraRadera