02 oktober 2009

Vaginamonologerna

Ojoj, det händer mycket roligt (och genusbra!) under hösten - här kommer ännu ett tips att förgylla det allt svalare kvällarna med:

Jag blev på Facebook tipsade om Vaginamonologerna och efter att ha läst informationstexten, tycker jag att det verkar mer än lovande:

Vaginamonologerna handlar om kvinnors och flickors rätt till sina egna kroppar och till sin sexualitet. Hyllad som en bibel har den spelats världen över och också gett liv åt en rörelse "V-day" för att stoppa våld mot kvinnor.

Med Vaginamonologerna vill vi medverka till att den kvinnliga sexualiteten ges lika stort utrymme som männens. Vi vill häva tabun som inte behöver finnas där. Med medveten provokation, humor och distans vill vi väcka frågor och diskussioner kring synen på kvinnors tankar och relationer till sin egen kropp.


Vaginamonologerna spelas på Impro & Co, Hagagatan 48, Stockholm, dessa datum: 1-3, 8-11, 15-16 & 18 oktober.

Det här får jag verkligen inte missa! Vem gör mig sällskap???

Mer info här eller på Facebook.

1 kommentar:

  1. Jag såg Vaginamonologerna i Lund förra året och jag var rörd till tårar så bra var det! Du MÅSTE gå!

    SvaraRadera