31 oktober 2009

Jag vill aldrig vara som han eller hon eller vad det är!

Det har varit en fullspäckad vecka med symposiet: Genuspedagogik och jämställdhet i förskola/skola. Väldigt roligt och jag är nöjd, så nöjd. Jag kommer framöver dela med mig lite av vad alla föreläsare pratade om.

I onsdags presenterdae jag och Pernilla vår uppsats och vi fick en del fin respons efteråt. Kul! Innan vi klev upp på scenen var vi riktigt nervösa båda två. När vi väl börjat flöt allt på riktigt bra och vi kände direkt att "detta vill vi göra igen" och "måste vi redan kliva av scenen?"!

För er som är intresserad finns uppsatsen nu att läsa:
Jag vill aldrig vara som han eller hon eller vad det är!
Barns subjekts- och könsskapande under ett boksamtal kring en normbrytande barnbok

1 kommentar:

  1. Ja min vän, det var jättekul med presentationen. Hoppas vi får tillfälle att göra det igen.

    SvaraRadera