30 januari 2010

Har du en snopp innanför pannbenet eller vad är det frågan om?



Nu är det dags, inga ursäkter godtages. För att kunna möta biologisterna måste jag infiltreras mig med dem, läsa deras litteratur. Jag ska alltså, försöka bör tilläggas, läsa Annica Dahlströms "Könet sitter i hjärnan". Den ligger här på sängen, är jävligt ful, och passar inte alls in i resten av de lånade böckerna. Vilka andra smutsiga grisfingrar har pillat på den här och göttat sig i innehållet? kan jag inte låta bli att tänka. Men okej, nu ska jag. Bara gör't.

3 kommentarer:

  1. Läste Annicas artikel som hon skrev efter att hon fått kritik för sin forskning. Gaaah vad man blir förbannad på den. Speciellt när hon har "argument" som "ja men alla vet att om en pojke skulle få välja mellan en Barbie och en bil så tar han bilen, det är ett fritt val så att en pojke väljer bilen bevisar ju det biologiska blalba" Ja för på stenåldern så fanns ju barbie och bilar.

    SvaraRadera
  2. Hej. Har bara läst två inlägg i den här bloggen, nu på ca 1 min. Men jag ÄLSKAR den redan. Här har ni er nya prenumerant.
    Jag har sett och hört Annica Dahlström å hon retar mig till vansinne... ska bli sååå intresssant å läsa vad du tycker om boken sen.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  3. Anna: Eller hur, haha! Färgerna rosa och blå var ju också rätt poppis under den eran :)

    Nina: Tusen tack, vad glad jag blir! Ska återkoppla om boken snart, har eh.. fastnat lite någonstans i början ;)

    SvaraRadera