09 december 2009

Ditt livs drama

Åhh, vad jag blev löjligt förtjust i nya BANG "Ditt livs drama". Massa klockrena serier av Liv Strömquist och Nanna Johansson; de ritar mina åsikter exakt på pricken! Blir så glad. Till exempel: Teveserierna som sänds på teve, vad är det för sexistisk skit liksom? Har alltid hatat typ Two and a half, Sex and the city, Everybody loves Raymon och Entourage.

Sen har vi de något mer "okej" serierna som verkligen förstärker könsrollerna, men som är ändå lite mer nytänkande. Exempelvis Scrubs. Dilemmat; Sluta kolla, eller låta sig underhållas med en medvetenhet? (Nej, skulle aldrig skratta åt Two and a half men) Är det okej att jag skrattar åt Scrubs, men samtidigt är kritisk till programmet eftersom att 95 % av tittarna inte är genusmedvetna?

Nå. Tidningen innehåller även en del tänkvärda artiklar om bland annat den manliga kultureliten och Lars von Triers "Antichrist". Tyvärr har inte tidningen kommit ut i affärerna eller på hemsidan ännu, men håll ut - och köp.

Låt mig ge exempel på en av mina favoritserier, Six feet under:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar